Generelle betingelser

Handelsbetingelser hos Sergel A/S

Generelle oplysninger

Sergel A/S

Holmbladsgade 70,

2300 København S

CVR nr.: 35481036

Telefon: 82337080

Email: inkasso-dk@sergel.com

Services

Sergel A/S leverer effektive kredit- og fordringsadministrative services i Norden. Vi hjælper vores kunder med at reducere udestående krav, og gør det enkelt for den, som skylder penge, at betale sine regninger. Vi tager vores ansvar som inkassoleverandør meget alvorligt, og følger inkassoloven samt god inkassoskik.

Aftalen mellem Sergel A/S og vores kunder består typisk af en Partneraftale med generelle vilkår og betingelser samt en til enhver tid gældende Prisliste. Vi har ingen standardløsninger, men skræddersyer efter hvad der er vigtigt for vores kunder.

Gebyrer, omkostninger og renter

Hos Sergel A/S er alle beløb opgjort i danske kroner. Vores krav opfylder alle betingelserne i inkassolovens § 10, stk. 2. Det er specificeret i hovedstol, gebyrer, omkostninger og renter. Alle gebyrer og omkostninger er fastsat ved lov, og reguleres kun såfremt dette er vedtaget ved lov.

Rentesatsen er afhængig af den oprindelige aftale, der indgået mellem skyldner (debitor) og kunden (kreditor). Er der ikke aftalt en rentesats, pålægger Sergel A/S Nationalbankens til enhver tid gældende rentesats på procesrenten.

Muligheder

Har du modtaget et brev fra os, er det vigtigt at du forholder dig til de informationer der oplyses i brevet. Du kan ligeledes logge ind på Min Sag med MitID, hvor du få kan se en total opgørelse af din gæld, bestille betalingsaftaler, sende os beskeder eller betale. 

Betaling

Sergel A/S tilbyder forskellige typer af betalingsmetoder. Vi modtager betaling med Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, MobilePay, ApplePay, GooglePay og Bankoverførsel. Du kan også tilmelde dig automatisk betaling benytte betalingslinjen fra vores brev, som indeholder samme oplysninger som et indbetalingskort. Online betaling gøres via Min Sag, hvor du kan vælge at betale med kort eller MobilePay, ApplePay eller GooglePay.

Manglende betaling

Hvis vi ikke modtager din betaling, vil din sag blive vurderet af vores juridiske afdeling, om din sag skal sendes til Fogedretten. Dette vil medføre flere omkostninger for dig, og kan ligeledes medføre at du vil blive registreret i RKI & Debitorregistreret.

Tilbagebetaling

Såfremt der er sket en fejlbetaling, bedes du fremsende dine bankoplysninger i form af registrerings- og kontonummer, så beløbet kan tilbagebetales. Disse oplysninger kan du uden risiko oplyse via Min Sag.

Kontakt

Har du brug for hjælp eller har du yderligere spørgsmål, kan du kontakte en af vores sagsbehandlere. Vi hjælper dig med en fornuftig løsning. Du finder kontaktinformation i det brev du har modtaget fra os eller på vores hjemmeside.

Indsigelse

Hvis du er uenig i din gæld, kan du gøre indsigelse ved at kontakte os. Når vi har modtaget din indsigelse, bliver din sag sat i bero i 30 dage. Se nærmere information herom på vores hjemmeside.

Persondatapolitik

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere en service til vores kunder, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende din inkassosag. Behandlingen sker i henhold til reglerne i vores privatlivspolitik.