Betalte samme faktura to gang

Sergel har en samtale med Dante der ved et uheld har fået betalt den samme faktura to gange. Han forklarer at første gang betalte han direkte til kreditoren, men at han på trods af det fik et inkassopåkrav fra Sergel på samme sag. Inkassopåkravet stressede ham, hvilket gjorde at han brugte QR koden i sit brev, og loggede ind på Min sag for at betale direkte til Sergel. En noget forvirret Dante undrer sig over hvad der kommer til at ske nu. Får han de penge tilbage som han har betalt til Sergel?

Vi forklarer Dante at det ikke er helt usædvanligt at et inkassopåkrav sendes ud, selvom man har betalt. Situationen kan opstår når betalingen til kreditor kommer samme dag, som vores inkassopåkrav sendes ud. Hvis betalingen er sendt afsted til kreditor før vi sender inkassopåkravet afsted afsluttes inkassosagen.

Sagsbehandleren fortæller Dante at vi kan se den betaling der er kommet til Sergel. Vi kan endda se at sagen er afsluttet i forbindelse med den første betaling til kreditoren. Betalingen han har sendt til Sergel, vil derfor blive returneret til ham. Vi sender automatisk en mail eller et brev afsted omkring hans tilgodehavende, men eftersom at Dante allerede er i kontakt med os, sørger vi for at få hans kontooplysninger, så vi kan få sendt ham hans penge tilbage.

Sagsbehandleren giver derefter Dante nogle tips han kan bruge, hvis han skulle ende i en lignende situation igen i fremtiden.

  • Start med at kontrollere at den første betaling er foretaget med de rigtige oplysninger, eller om et ciffer i betalingslinjen skulle have været tastet forkert.
  • Kontroller derefter at betalingen har forladt din konto.  

Sagsbehandleren forklarer at det er nogle af de småting der kan være lette at overse i farten. Dante takker for hjælpen og de tips han har fået, og derefter afsluttes samtalen.

Hos Sergel er vi opsatte på at hjælpe alle så meget som vi kan, og på en måde hvor hver enkelt føler at de får den hjælp, der passer til lige præcis dem. Har du brug for hjælp med din sag kan du logge ind på Min Sag, og sende os en besked. Hvis du hellere vil snakke med os, kan du finde telefonnummeret til din sag, i brevet du har modtaget. Du kan også ringe til vores hovednummer på 82337080

Information til dig der er i en lignende situation

Hvis du skulle være i en lignende situation og ønsker at få udbetalt dit tilgodehavende direkte til din konto, kan du kontakte os via Min Sag. Føler du dig usikker, er du altid velkommen til at ringe til os.

Læs mere

Læs også disse løsninger