Nina kontaktede Sergel på sin mors vegne, efter at moren havde fået et inkassobrev om en gammel gæld. Nina mener at hendes mor ikke vidste noget om gælden, og spørger om den ikke burde have været forældet da hendes mor ikke har modtaget noget brev. Nina fortæller endda at hende og hendes mor har udfyldt en fuldmagtskabelon, for at hun kan hjælpe sin mor med at håndtere sagen.
Vores opgave er at hjælpe Nina og hendes mor, ved at forklare hvordan det fungerer. Sagsbehandleren kan se at Sergel har sendt et brev ud til Ninas mor mindst en gang om året, uden at have fået brevet retur fra posten. Når man sender et brev til nogens folkeregister adresse, og det ikke kommer retur, betyder det at brevet ses som værende kommet frem til modtageren.
Gennem samtalen med sagsbehandleren forstår Nina at hendes mor skal betale hele gælden. Sagsbehandleren og Nina taler sammen lidt længere inden samtalen afsluttes. Hun takker inderligt for den hjælp og forståelse vi har givet hende, eftersom Nina aldrig selv har været i en lignende situation. Derefter lægger de på.
For at vi skal kunne snakke om en sag med nogen anden end personen selv, skal vi bruge en fuldmagt, fra den der skylder penge. En fuldmagt skal indeholde følgende:
Fuldmagten sendes nemmest til os som en besked gennem Min Sag, og du kan finde vores fuldmagtskabelon her.
En fuldmagt kan også gives mundtligt.
Det kræver at skyldneren er tilstede ved telefonen, og kan besvare nogle spørgsmål for at validere sig selv.
Hos Sergel er vi opsatte på at hjælpe alle så meget som vi kan, og på en måde hvor hver enkelt føler at de får den hjælp, der passer til lige præcis dem. Har du brug for hjælp med din sag kan du logge ind på Min Sag, og sende os en besked. Hvis du hellere vil snakke med os, kan du finde telefonnummeret til din sag, i brevet du har modtaget. Du kan også ringe til vores hovednummer på 82337080.