Betalte regning til kreditor- modtog stadig inkassopåkrav

Edwin ringer til Sergel fordi han fået et inkassopåkrav ind af døren selvom han havde betalt alle sine regninger til kreditoren tre dage tidigere. Edwin undrer sig over hvordan det bliver med inkassoomkostningerne når brevet allerede er sendt ud. Han forklarer at han er opsat på at gøre det rigtige, samtidig med at han er meget klar om at han ikke ønsker flere omkostninger end højst nødvendigt.

Vores sagsbehandlere fortæller Edwin at sagen afsluttes, hvis han har betalt til sin kreditor, inden vi har sendt inkassopåkravet ud. Hvis betalingen først er sendt afsted efter inkasspåkravet er sendt ud, vil inkassoomkostningerne skulle betales til Sergel. Sagsbehandleren forklarer at hvis dette er tilfældet, vil Edwin modtage en opdateret saldooplysning.

I Edwins tilfælde var betalingen sendt afsted, før vi sendte inkassopåkravet afsted. Det betyder at han ikke behøver at gøre mere, da betalingen er sendt afsted rettidigt. Edwin takker for hjælpen. Han fortæller at han har følt sig stresset, siden han modtog brevet fra Sergel, men at det hele føles lidt bedre, efter han har fået snakket med vores sagsbehandler.

Sagsbehandleren fortæller derefter hvad Edwin kan gøre, hvis en lignende situation skulle opstå. Hvis Edwin modtager et nyt krav hvor han skal betale inkassoomkostninger, og han mener at det er en fejl, kan han gøre følgende:

  • Logge ind på Min Sag og sende os en besked om sin sag
  • Sende en mail til os på inkasso-dk@sergel.com
  • Ringe til os på det nummer der er på inkassopåkravet. 

Hos Sergel er vi opsatte på at hjælpe alle så meget som vi kan, og på en måde hvor hver enkelt føler at de får den hjælp, der passer til lige præcis dem. Har du brug for hjælp med din sag kan du logge ind på Min Sag, og sende os en besked. Hvis du hellere vil snakke med os, kan du finde telefonnummeret til din sag, i brevet du har modtaget. Du kan også ringe til vores hovednummer på 82337080.

Læs mere

Læs også disse løsninger