Hos Sergel forstår vi, at det er nemt at komme i gæld af flere forskellige årsager. Du har måske fået for mange kreditter, som du så ikke kan klare. Forhøjede renter og leveomkostninger, eller en faktura sendt til den forkerte adresse kan også være grunde til at gælden kommer. Der er mange forskellige årsager. Uanset hvad din er, vil vi gøres vores bedste for at hjælpe dig til en bæredygtig økonomisk situation.
Efterhånden som gældsbjerget vokser, bliver du mere og mere begrænset, fordi den onde cirkel giver en dårligere og dårligere betalingsevne. Virksomheder ønsker heller ikke at blive ved med at låne ud. Det absolut bedste at gøre, når man har stiftet gæld, er at få hjælp. Det er muligt at få økonomien i orden. Det var præcis, hvad Niki gjorde. Hun ringede til Sergel, fordi hun vidste, at hun ikke ville have mulighed for at tilbagebetale sin gæld til tiden, og bad om hjælp til en løsning.
Sagsbehandleren forklarer Niki, at en afdragsordning lyder som en god idé. Det er en løsning, der giver hende mulighed for at dele gælden op, og afdrage på den i længere tid. Vi oplyser, at vi med hendes tilladelse kan oprette en afdragsordning. Den kan hun betale via en betalingslinje hun kan få tilsendt af os på mail hver måned, hvor hun via et link kan betale med sit betalingskort eller via MobilePay, hun kan logge ind på Min Sag og betale direkte, og hun kan få sin afdragsordning tilmeldt til betalingsservice. Niki vil gerne tilmeldes til betalingsservice, så det får vi i samarbejde med hende gjort, efter vi har diskuteret, hvor meget hun har mulighed for at betale om måneden, da opsætningen skal passe hende.
Inden opkaldet slutter, informerer sagsbehandleren Niki om, at hendes abonnement hos kreditor kan suspenderes, indtil sagen er betalt. Det er ikke noget, vi hos Sergel kontrollerer, men noget vores kunder selv bestemmer. Derefter takker hun for hjælpen, og vi afslutter opkaldet.
Ligesom i Nikis situation opfordrer vi dig til at bede om hjælp, hvis du er endt i en dårlig økonomisk situation. Ellers er der stor risiko for, at det kan blive værre. I værste fald med en betalingsanmærkning. Det gør det sværere at optage nye lån eller tegne nye abonnementer. Det er bedre at kontakte os, få hjælp og få en skræddersyet løsning baseret på dine behov.
Hos Sergel er vi opsatte på at hjælpe alle så meget som vi kan, og på en måde hvor hver enkelt føler at de får den hjælp, der passer til lige præcis dem. Har du brug for hjælp med din sag kan du logge ind på Min Sag, og sende os en besked. Hvis du hellere vil snakke med os, kan du finde telefonnummeret til din sag, i brevet du har modtaget. Du kan også ringe til vores hovednummer på 82337080.