Inkasso

Gennem vores erfaring ved vi, at den bedste måde er at kontakte din kunde for at opnå betaling. En mere smidig påmindelseshåndtering kan styrke kunderelationen i stedet for straks at slå profitable kunder fra.

Det gode kundemøde

Hos Sergel afholder vi flere end 100 telefonmøder hver dag. Det giver os muligheden for at skabe et rigtig godt førstehåndsindtryk. Det opnår vi ved at være venlige, tillidsfulde og hjælpsomme, hvilket er grundlaget for Sergels koncept “Det gode kundemøde”.

Afhængig af faktorer som kundekategori, kravets størrelse, tidligere betalingsmønstre og lignende, besluttes det, hvordan en sag skal behandles. Vi har en omfattende debitordatabase og opdaterer den løbende med data. Derfor kan vores analyser af solvens være mere præcise. Med en præcis analyse kan vi forbedre vores processer og gøre dem mere effektive. Mere effektiv håndtering resulterer i stærk genanvendelse.

Mulighederne for at kontakte din kunde omfatter korte og informative sms’er, forskellige typer breve og et personligt telefonopkald fra en af ​​vores medarbejdere. Budskabet kan naturligvis tilpasses dine ønsker.

Du bestemmer selv, hvornår du ønsker, at vi skal deltage i processen; fx allerede ved udsendelse af rykker, eller når det er tid til inkasso. Vi bruger vores solide grundlag af information til at bestemme den rigtige handling på det rigtige tidspunkt. Oplysningerne kan også give en stærk støtte til at beslutte, om du skal lukke eller holde enhver nuværende tjeneste åben.

”We care”-påmindelsen

Vi minder din kunde om deres manglende betaling. Bliver fakturaen ikke betalt efter en “We Care” påmindelse, kan kravet føres videre i det almindelige kravforløb med inkassokrav som første handling.

Et smidigere skridt i processen og en positiv dialog

  • En kunde der har forglemt at betale, sætter pris på en blødere kontakt.
  • Et blødere skridt reducerer kundetab og giver et positivt billede af dig.
  • I tilfælde af forsinket betaling beslutter vi næste trin baseret på vores erfaring.
  • Proaktive påmindelser hjælper til hurtigere betaling.

De rette skridt for den rette kunde

  • Med vores erfaring ved vi, hvad der hjælper til hurtigere betaling.
  • Reducer risikoen for at miste din kunde ved at kontakte dem på den rigtige måde.
  • Alt efter kundekategori vælges breve, SMS, personlige opkald mv.
  • Tilpas budskabet inden for hver kanal efter modtageren.

Inkasso

Vi indsamler dit krav i tilfælde af manglende betaling.

Sådan kan Sergel hjælpe jer:

  • Når andre laver risikovurderinger, laver vi mulighedsvurderinger.
  • Vi ved, hvad der er den mest rentable handling.
  • Branchespecifikke og unikke processer.

De rette skridt for den rette kunde

  • Vi ved hvad der hjælper til hurtigere betaling.
  • Den rigtige type kontakt plejer relationen og reducerer risikoen for at miste kunden.
  • Vi starter processen med et inkassokrav og kan følge op ved manglende betaling med forskellige kanaler som sms, personlige opkald, breve og lignende.
  • Tilpassede beskeder hjælper til hurtigere betaling.

Juridiske tjenester

Med vores juridiske ydelser får du adgang til banebrydende ekspertise inden for blandt andet retssager, krav, erstatnings- og lejeret. Der tilbydes også undervisning og juridisk rådgivning, skræddersyet til dine behov og ønsker. Læs mere om vores juridiske ydelser her.

Køb af fordringer

Salg af dine tilgodehavender betyder, at du bliver betalt med det samme for allerede afskrevne og usikrede fordringer. Du frigør kapital og ressourcer og kan fokusere på din kerneforretning.

Sergels navn og gode ry i branchen sikrer dig, at alt arbejde over for debitorer udføres med høje standarder for etik, kvalitet og kompetence.

Da vi har en velfungerende proces til håndtering af større mængder af forfaldne og usikre tilgodehavender på privatpersoner, kan vi give fordelagtige tilbud.

For de af jer, der overvejer at sælge afskrevne forbrugerkreditter, kan vi tilbyde forskellige muligheder:

  • Engangssalg af portefølje med gamle afskrevne eller forfaldne tilgodehavender.
  • Løbende salg af konstaterede kundetab.
  • Brug os som inkassoleverandør og sælg derefter dine tilgodehavender på et udvalgt tidspunkt i inkassoprocessen.

Ønsker du at vi kontakter dig?

Skriv dine kontaktoplysninger nedenunder, så hører du fra os. Denne kontaktvej er for dig som er interesseret i at høre mere om Sergels services. OBS! Her kan du ikke kontakte os om din sag.