Hos Sergel bestræber vi os altid på at leve op til vores nøgleværdi "We Care". Det betyder, at vi forsøger at hjælpe vores kunder i mødet med deres kunder på flere forskellige måder, for at gøre deres oplevelse så god som muligt.
En af vores kunder, en stor spiller på telemarkedet, har et stort behov for inkassostyring fra en ekstern part. Sergel har gennem længere tid håndteret alle deres inkassosager. Siden samarbejdets start har behovet såvel som relationen udviklet sig. Over tid oplevede de et øget behov for pålidelige data. Kunden ville være sikker på, at vi forstod og vidste alt om deres forretning.
Takket være alle vores data er Sergel i stand til at reagere på kundens behov. Kunden havde et krav om, at vi forstod deres kunders adfærd, først hvordan de handler hos dem og derefter hos os, når de er sendt videre til inkasso. Alle data, der stammer fra vores forretning, bruges til at forbedre vores kunders intelligens i både kreditbeslutninger og hele betalingsprocessen, samt til at give slutkunden den bedst mulige oplevelse. Gennem analyse af forskellige segmenter hjælper vi vores kunder med at lære deres kunder bedre at kende, hvilket har ført til optimerede kreditpolitikker og øget omsætning. Det skaber i sig selv merværdi for kunden.
Sergel er eksperter i at bestemme rentabiliteten af et kundeforhold, så kunden kan føle sig sikker på at yde kredit til potentielle købere. Kreditvurderinger kræver både hastighed og automatisering, da mange ønsker at gennemføre handlen med det samme, har kunden været i stand til at forbinde deres system til vores scoring og modtaget ekstremt hurtige svar.
Gennem disse foranstaltninger kan kunden fortsætte med at fokusere på at sælge mere, samtidig med at de modtager ansvarlig, effektiv og hurtig udlån. Med den langsigtede lønsomhed og med betalingsevnen i fokus, takket være det rette kendskab til scoringsmodeller, har vi sammen med kunden været i stand til at sende de rigtige, og så få som muligt, videre til fogedretten.